omfang

M

MySecandear Audiology Group GmbH

Regensburger Straße 5, 10777 Berlin

Administrerende direktør: Niklas Spichalsky, Julian Alexander Stechert

tingrett Berlin-Charlottenburg, registreringsnummer: HRB 213510 B

Telefonnummer: 030 3080 6040

E -mail -adresse: service@mysecondear.de

og dig som vores kunde.

  1. Alle aftaler, der er indgået mellem dig og os i forbindelse med købskontrakten, resulterer især fra disse salgsbetingelser, vores erklæring om accept.
  2. Versionen af ​​disse vilkår og betingelser, der er gyldige, når kontrakten er afsluttet, er Vi accepterer ikke
  3. forskellige betingelser for kunden. Dette gælder også, hvis vi ikke udtrykkeligt gør indsigelse mod inkluderingen.
  4. Konklusion

    1. Præsentation og anvendelse af artikler i vores online butik udgør ikke et bindende tilbud om at afslutte en købskontrakt. Du kan tilføje alle varer til den virtuelle indkøbskurv under indkøbsprocessen ved at klikke på "til indkøbskurven" efter at have ringet op høreapparatet eller tilbehøret. Indkøbskurven kan til enhver tid justeres med tilføjelsen eller fjernelse af artikler. For at komme til kasseapparatet skal du klikke på indkøbskurven og derefter på knappen "Till".
    2. Ved at indsende en ordre via onlinebutikken ved at klikke på knappen "Betal nu", skal du indsende en juridisk bindende ordre. Vi vil bekræfte adgangen til din ordre, der er indsendt via vores online butik via e -mail. I en sådan e -mail er der stadig ingen bindende accept af ordren, medmindre accept forklares ud over bekræftelse af adgang.
    3. En kontrakt kommer kun til, hvis vi accepterer din ordre gennem vores erklæring om accept eller ved at levere de bestilte poster.
    4. Hvis levering af de varer, du har bestilt, ikke skulle være mulig, for eksempel fordi de tilsvarende varer ikke er på lager, vil vi henvise til en erklæring om accept. I dette tilfælde opstår en kontrakt ikke. Vi vil straks informere dig og refunderer dig straks.
    5. Du vil blive informeret om mulige leveringsbetingelser og mulige leveringsbegrænsninger. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os via e -mail til service@mysecondear.de

      annulleringspolitik

      Hvis du er forbruger, har du ret til tilbagetrækning i overensstemmelse med de lovbestemmelser:

      1. Ret til tilbagetrækning
      2. Du har ret til at tilbagekalde denne kontrakt inden for fjorten dage uden at give grunde.

        Annulleringsperioden ligger fjorten dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart navngivet af dig, som ikke er transportøren, der har eller har taget besiddelse.

        For at udøve din ret til aflysning skal du bruge en klar forklaring (Z B. Et brev sendt med post eller en e -mail) om din beslutning om at annullere denne kontrakt. Du kan bruge den vedhæftede prøveafbrydningsformular til dette, men dette er ikke ordineret. Du kan også elektronisk udfylde og transmittere prøveafbrydningsformularen eller en anden klar forklaring på vores hjemmeside (www.mysecondear.de). Hvis du bruger denne mulighed, vil vi (f.eks. Via e -mail) sende dig en bekræftelse af modtagelse af en sådan tilbagekaldelse.

        For at opretholde annulleringsperioden er det tilstrækkeligt for dig at sende meddelelsen til udøvelsen af ​​retten til tilbagetrækning, inden annulleringsperioden udløber.

        1. Konsekvenser af tilbagekaldelsen
        2. Meget , har valgt den billigste standardlevering) til at tilbagebetale øjeblikkeligt og senest inden for fjorten dage fra den dag, hvor meddelelsen om din tilbagekaldelse af denne kontrakt har modtaget. Til denne tilbagebetaling bruger vi de samme betalingsmidler, som du brugte i den oprindelige transaktion, medmindre noget andet udtrykkeligt er blevet aftalt med dem; Under ingen omstændigheder vil du blive opkrævet for gebyrer for denne tilbagebetaling. Vi kan nægte tilbagebetaling, indtil vi har returneret varerne, eller indtil du har givet beviset for, at du har returneret varerne, afhængigt af hvilken den tidligere tid er.

          Du har straks varerne og under alle omstændigheder senest inden for fjorten dage fra den dag, hvor du informerer os om tilbagekaldelse af denne kontrakt, til at sende eller overlevere til os. Fristen bevares, hvis du sender varerne inden fristen for fjorten dage.

          Du skal kun betale for ethvert tab af værdien af ​​varerne, hvis dette tab af værdi skyldes en håndtering af kvaliteten, egenskaberne og funktionaliteten af ​​de varer, der ikke er nødvendige.

          30 dage med pengene-tilbage-garanti

          1. MySecondear Audiology Group GmbH tilbyder dig en 30-dages pengene-tilbage-garanti ud over den lovpligtige ret til tilbagetrækning. Så du har 30 dage til at teste varerne i fred derhjemme. Testperioden begynder med bevarelsen af ​​varerne. Leveringsdatoen for logistikudbyderen er datoen for modtagelse af kundene af kunden.
          2. Hvis du i modsætning til forventningerne ikke skal være 100%tilfreds, refunderer vi den fulde købspris . Til dette formål er du ansvarlig for at sende en e -mail til service@mysecondear.de på forhånd, at du vil sende varerne tilbage til os. Du skal derefter returnere varerne til os inden for 3 arbejdsdage. Forsendelsesdatoen er afgørende for dette.
          3. Fra 30-dages pengene-tilbage-garantien inkluderer alle høreapparater og tilbehør disse, som er en del af det basale udstyr i det respektive høreapparat. Alt andet tilbehør med serienumre er udelukket fra 30-dages pengene-tilbage-garantien.
          4. Ufuldstændige returnerer udelukker midlertidigt en refusion indtil fuld afkast. Forbrug som batterier og filtre er kun i stand til refusion som lukket kollektiv emballage.
          5. Den 30-dages pengene-tilbage-garanti gælder ikke for vandskader på varerne. Den 30-dages pengene-tilbage-garanti er også fuldstændig udelukket i tilfælde af grovt uagtsom eller forsætlig skade på varerne, som af dem er ansvarlige for som kunde.
          6. testenheder

            Testenheder må ikke forblive hos kunden i mere end 2 uger efter modtagelse. Testperioden for høreapparater ændres ikke, hvis tilbehør er i reparation i testperioden.

            1. Vi overtager kun returforsendelsen af ​​testenhederne i Europa og fra en værdi af € 49. Vi overtager ikke returforsendelsen med mindre varer eller uden for Europa.
            2. Leveringsbetingelser, Pre -Cash -betaling, fastholdelse af titel

              1. Vi har ret til delvise leverancer, for så vidt dette er rimeligt for dig.
              2. Leveringsperioden er omkring fem til syv arbejdsdage, medmindre andet er aftalt. Med forbehold af forordningen i stk. 3 - det begynder med konklusionen af ​​kontrakten (se § 2).
              3. Hvis betaling skal foretages på forhånd, når der bestilles, indgås kontrakten af ​​det eneste, der er foretaget af det eneste, der leveres af dine bankoplysninger og anmodningen om betaling af os. Hvis betalingen ikke er foretaget efter forfaldsdatoen og yderligere påmindelser, fratræder MySecondear Audiology Group GmbH fra den indgåede kontrakt som en konsekvens af manglen på manglen. Som et resultat leveres ordren ikke eller overlades til brug.
              4. Hvis varerne leveres i levering og på grund af deres skyld, ikke kan leveres, selv efter tre forsøg på at levere, reserverer vi vejen til at trække sig tilbage fra kontrakten og trække udgifter til forsendelsen, når vi refunderer købsprisen.
              5. De leverede varer forbliver, indtil den fulde betaling af købspris i vores ejendom i henhold til §§ 449 BGB. < /li>

                transmission af en høringstest som en forudsætning for levering

                1. For at levere til dig høreapparater , har vi brug for transmission af en hørt test (så -kaldt lydudvikling ). Medmindre denne test blev sendt til os inden for 30 dage efter ordrebekræftelsen, forbeholder vi os retten til at trække sig tilbage fra kontrakten. I dette tilfælde ville ordren ikke blive leveret. Hvis købsprisen allerede er betalt af dig, refunderes den.
                2. høreapparater fra MySecondear Audiology Group GmbH er individuelt foreskrevet på dig baseret på den høringstest, du har sendt. Hvis der er en overfølsomhed (så -kaldt hyperacusis eller rekruttering), skal du fortælle os, før du sender høreapparatet.
                3. priser og forsendelsesomkostninger

                  1. Priserne for høresystemer og tilbehør kan findes på hjemmesiden og i udtjekningsprocessen. Alle prisoplysninger er i vores online shop Bruttpriser inklusive den lovbestemte moms og er plus forsendelsesomkostninger, der er afholdt. Forsendelsesomkostningerne er angivet i vores prisoplysninger i vores online butik.
                  2. Hvis vi opfylder din ordre i overensstemmelse med § 4, stk. 1 gennem delvise leverancer, vil forsendelsesomkostninger kun opstå til den første delvise levering. Hvis de delvise leverancer foretages på din anmodning, beregner vi forsendelsesomkostninger for hver delvis levering.
                  3. Hvis du effektivt tilbagekalder din kontraktmæssige erklæring i overensstemmelse med afsnit 3, kan du anmode om refusion af allerede betalte omkostninger for forsendelse til dig (returomkostninger) i henhold til de juridiske krav (jf. For andre tilbagetrækningskonsekvenser Afsnit 3 (2)) .
                  4. betalingsbetingelser og forsinkelse

                    1. Fakturabeløbet for salg, tjenester og reparationer skyldes betaleren med levering/levering af fakturaen. Delvise betalinger er kun mulige, hvis de er aftalt på forhånd. De er på restancer med betalingen senest, hvis de ikke giver konsekvenserne af forsinkelsen inden for 14 dage efter forfaldsdatoen og adgang til en faktura. Dette gælder ikke, hvis du beviser, at du ikke er ansvarlig for fraværet af betalingen. Fakturebeløbet skal udbetales i standardtidspunktet. Standardrenten er 5 procentpoint over basisrenten for året.
                    2. For kunder, der er forsikret ved lov, stk. 1, efter modtagelse af fakturaen/varerne. Du betaler kun forskellen reduceret for tilskuddet (dit eget bidrag).
                    3. Købsprisbetalingen foretages af en udbetaling. Hvis du gerne vil foretage din betaling i rater, skal du kontakte service@mysecondear.de. I tilfælde af tredjepartsudbydere, der er blevet bestilt til betalingsbehandling, gælder de generelle vilkår og betingelser fra disse udbydere.
                    4. Du kan vælge købspris og forsendelsesomkostningerne i henhold til dit valg til vores betalingsproces, der er specificeret i online butikken . I tilfælde af tilskudstilladelse eller betaling af Klarna, American Express, Amazon Pay, Apple Pay, Google Pay, PayPal, Shop Pay, EC/Maestro eller kreditkort, vil vi på det tidligste tidspunkt på det tidspunkt, der er reguleret i stk. 1, arrangere . Bortset fra tilbagekaldelse gælder en tildelt tilladelse også til yderligere ordrer.
                    5. modregning og ret til tilbageholdelse

                      1. Du har ikke ret til at tælle mod vores påstande, medmindre dine modkrav er lovligt etableret eller ubestridt. De har også ret til at modregne mod vores påstande, hvis du hævder komplikationer eller modkrav fra den samme købskontrakt.
                      2. Som køber kan du kun udøve en ret til tilbageholdelse, hvis dit modkrav kommer fra den samme købskontrakt.
                      3. garanti rettigheder

                        1. Vi er ansvarlige for genstande, der er leveret for materielle eller juridiske mangler i henhold til de gældende juridiske regler, især §§ 434 ff. BGB. Begrænsningsperioden for lovpligtige krav til mangler er to år og begynder med levering af varerne.
                        2. Eventuelle sælgergarantier, der er givet af os for visse artikler eller producentgarantier for bestemte genstande eller producenterne af visse varer, forekommer ud over kravene om materielle eller juridiske mangler i henhold til afsnit 1. Detaljer om omfanget af sådanne garantier Resultat Resultat fra de garantibetingelser, der kan lukkes.
                        3. Hvis der er nogen defekter, der kan genkendes, når varerne modtages, skal du vise dem umiddelbart efter undersøgelsen. Defekter, der ikke vises i tide, betragtes som godkendte, og varerne er fri for defekt. Hvis der ikke er nogen væsentlig defekt inden for seks måneder siden overførsel af risiko, antages det, at sagen var fri for mangel i tilfælde af en overførsel af fare (omvendt fra § 477 BGB).
                        4. Defekter skal rapporteres skriftligt i tekstform i overensstemmelse med § 126B BGB.
                        5. ansvar

                          1. Vi er ansvarlige over for dig i alle tilfælde af kontraktmæssigt og ikke -kontraktuelt ansvar i tilfælde af intentioner og brutto uagtsomhed i overensstemmelse med de lovbestemte bestemmelser for kompensation eller kompensation for mislykkede udgifter.
                          2. I andre tilfælde er vi kun ansvarlige i andre tilfælde - hvis ikke i stk. 4 - kun hvis der er overtrædelse af en kontraktlig forpligtelse, hvis opfyldelse muliggør korrekt gennemførelse af kontrakten i første omgang, og at du kan regelmæssigt stole på som kunde (så -kaldt kardinalforpligtelse) og begrænset til udskiftning af den forudsigelige og typiske skade. I alle andre tilfælde er vores ansvar udelukket underlagt forordningen i stk. 4.
                          3. Især er vi ikke ansvarlige for sager, der blev oprettet på grund af forkert overførte høretest eller blev skabt af dem som kunde. B. Ved at efterlade vigtige oplysninger om overfølsomhed.
                          4. Vores ansvar for skade fra krænkelse af liv, krop eller sundhed og i henhold til produktansvarsloven forbliver upåvirket af ovennævnte begrænsninger og udelukkelser.
                          5. Oplysninger om hørelsessystemerne

                            1. De høreapparater, der tilbydes af MyScondear Audiology Group GmbH, præsenteres for dig af Høring af akustikere fra MyScondear Audiology Group Gmbh li>
                            2. MySecandear Audiology Group GmbH tilbyder konsulentaftaler med hører akustikere med det formål at indstille høreapparater Efter at have lavet en aftale. Disse datoer fremstilles derefter via telefon eller via videochat. Hørelseshjælperne indstilles under aftalen med fjernvedligeholdelse. Fra købsdatoen for høreapparater over en periode på seks års høresystem via fjernvedligeholdelse om købspris inkluderet.
                            3. De konsulentdatoer, der tilbydes af MySecondear Audiology Group GmbH, er forbundet med en stor indsats. Hvis du derfor ikke er i stand til at bemærke den aftalte dato, skal du annullere den mindst 24 timer på forhånd.
                            4. Evalueringen af ​​høretab overtager en kvalificeret MySecondear høringsakustiker. I tilfælde af en høj grad af høretab finder indtjeningen og udskrivningen af ​​ørerne sted på vores side i Berlin eller af en af ​​vores akustikere i dit område.
                            5. Bemærkninger til bortskaffelse af batterier ifølge Battg

                              1. Et batteri i henhold til batteriloven (BATTG) er en forbrugsartikel i henhold til § 92, stk. 1, fordi dens tilsigtede anvendelse er i forbrug.
                              2. Batterier og batterier kan ikke bortskaffes i husholdningsaffald. Ejere af gamle batterier skal registreres i overensstemmelse med § 11, stk. 1, s.1 Battg. Enhedsalkoholbatterier registreres udelukkende via indsamlingspunkter, der er forbundet til det fælles tilbagetrækningssystem eller et producents eget retursystem.
                              3. Du kan enten sende batterierne tilbage til os eller give dem tilbage gratis. Vi er begrænset til accept af batterier og batterier, som vi selv har i vores rækkevidde.
                              4. gældende lov og jurisdiktion

                                1. Loven i Forbundsrepublikken Tyskland gælder udelukkelse af FN's salgslov (CISG). Hvis du har forelagt ordren som forbruger og har dit sædvanlige ophold i et andet land på tidspunktet for din ordre, forbliver anvendelsen af ​​obligatoriske juridiske bestemmelser i dette land upåvirket af valget af lov, der er foretaget i dom 1.
                                2. Hvis du er en købmand og er baseret i Tyskland på ordre, er det eksklusive jurisdiktionssted sædet for sælgeren, Berlin. Derudover gælder de gældende lovbestemmelser for lokalt og internationalt ansvar.
                                3. Tvistning af tvist: EU -Kommissionen har oprettet en internetplatform til online tvister. Platformen fungerer som et kontaktpunkt for den udenretslige afvikling af tvister vedrørende kontraktlige forpligtelser, der opstår fra online købskontrakter. Mere information er tilgængelig på følgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr . Vi er hverken klar eller forpligtet til at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure foran et forbrugervoldgiftsudvalg.
                                4. Version Dato: 01.05.2022