Om os

Bag MySecondEar står et stærkt team af audiologer og innovatorer, som har gjort det til deres mission at ryste høreapparatmarkedet og skabe varige positive forandringer. Vi mener, at fremragende hørelse bør være tilgængelig for alle. Vi arbejder hver dag for at gøre dette muligt.

Vores medstifter og CEO Niklas Spichalsky har selv båret høreapparater i over 20 år og kendte derfor kun alt for godt til vanskelighederne ved at købe høreapparater.

Fra en høj grad af uigennemsigtighed på markedet, over manglende fleksibilitet til helt overdrevne priser.

For at modvirke alle disse problemer grundlagde han MySecondEar sammen med Julian Stechert. Med hjælp fra deres team af akustikere, mesterakustikere og hørekonsulenter er de to nu administrerende direktører for en af de hurtigst voksende akustikere i Tyskland.

Ja! Virksomheden er registreret hos biha - Federal Guild of Hearing Aid Acousticians - som er paraplyorganisationen for høreapparatakustikere i Tyskland. Enhver, der er registreret der, har ikke blot kontrakter med alle de lovpligtige sygekasser i Tyskland, men nyder også stor anseelse hos de private sygekasser og høreapparatproducenterne selv. Som din nye akustiker står vi til rådighed for dig som kontaktperson for alle emner i forbindelse med høreapparater og høretab.

Procedure for køb af høreapparat

Det er muligt! Dette er de trin, du tager sammen med os:

1. Du anmoder om et tilbud på det ønskede høreapparat.

2. Din personlige høreapparatspecialist eller hørekonsulent kontakter dig for at få afklaret eventuelle udestående spørgsmål. Du er også velkommen til at kontakte os direkte på +49 30 30 3080 6040 (Tyskland), +43 720 816056 (Østrig) eller +41 43508 46 42 (Schweiz).

3. Du sender først din personlige høreapparatspecialist eller hørekonsulent den aktuelle recept fra din ØNH-læge med en høreprøve på pr. e-mail.

4. Du sender først din personlige høreapparatspecialist eller hørekonsulent den aktuelle recept fra din ØNH-læge med en høreprøve på pr. e-mail.

4. Når du giver "OK", opretter din høreapparatspecialist eller hørekonsulent en individuel bestilling til dig og sender dig det relevante bestillingslink pr. e-mail.

5. Når du har set det hele, kan du selv igangsætte bestillingen eller alternativt gøre det sammen med din hørekonsulent.

6. Nu er dine høreapparater gjort klar til afsendelse. På baggrund af din høreprøve bliver apparaterne forudindstillet og sendt hjem til dig med posten.

7. Efter modtagelsen af høreapparaterne finder fjerntilpasningen derefter sted med din personlige kontaktperson fra vores akustikafdeling. Proceduren for fjerntilpasningen vil blive meddelt dig i detaljer på forhånd.

Så du kan se, at det er alt andet end kompliceret at købe online fjerntilpasning hos MySecondEar og endda yderst praktisk! Hvis du ønsker at afregne dit høreapparatkøb med din lovpligtige sygesikring, er det nødvendigt med mindst en aftale om accept i en af vores specialforretninger. Det bedste er at tage det første skridt og lave en uforpligtende forespørgsel! Vi glæder os til at høre fra dig!

Indgiv en uforpligtende henvendelse nu >>

>

Alt, hvad du har brug for, for at høreapparaterne kan komme i gang. Konkret er det:

  • Det ønskede høreapparat
  • En ladestation eller en pakke batterier (60 stk.
  • Ex-høreapparater
  • Skærme i forskellige størrelser og former
  • Høreapparatfiltre
  • Et rengøringssæt
  • Et høreapparatetui

Alt dette er inkluderet gratis, dvs. allerede inkluderet i høreapparatpriserne. Derudover har du ret til seks års gratis justeringer!

Er du interesseret i et høreapparat? Send os en uforpligtende henvendelse nu!

Send en uforpligtende henvendelse nu >>

Ja! Den ovenfor beskrevne proces er kun én måde, vi tager gerne imod dig i en af vores specialbutikker. Du kan finde os i Berlin Schöneberg (Regensburger Str. 5, 10777 Berlin), i Dortmund (Olpe 29, 44135 Dortmund) eller i Hamborg (Überseeboulevard 2, 20457 Hamburg).

Du skal blot ringe til os for at aftale en tid på +49 30 30 3080 6040 (Tyskland), +43 720 816056 (Østrig) eller +41 43508 46 42 (Schweiz) eller skrive en e-mail til os på hallo@mysecondear.de. I tilfælde af køb kan du også betale på stedet med kort.

Priser og betaling

Kort sagt skyldes det, at MySecondEar er effektiv og digitalt fokuseret.

På markedet for høreapparater har intet ændret sig i alt for lang tid. Nogle få virksomheder dominerer markedet og dermed priserne. MySecondEar modvirker dette ved at fokusere på tidssvarende, effektive løsninger:

Optimerede processer

Vores team har stor viden og erfaring inden for online kundeservice og naturligvis i vores specialbutikker. Vi tilpasser dine høreapparater på afstand, fleksibelt og uanset hvor du befinder dig.

Ingen overpris markedsføring

Vores reklamer foregår hovedsageligt på internettet og online. Dette giver os mulighed for at målrette vores markedsføring mere effektivt og har store besparelser. Vi reklamerer ikke på TV eller radio.

Ingen dyre brandambassadører

Vi ønsker at guide dig til god hørelse og har ikke brug for skuespillere eller oplægsholdere på kontrakt. Disse bruger ofte ikke selv høreapparater og er dyre.

Vi giver de enorme besparelser direkte videre til dig! For som høreapparatbruger og grundlægger af MySecondEar er Niklas Spichalsky overbevist om, at god hørelse endelig skal være overkommelig og ikke længere en luksus!

Definition og omfang af det faste reparationsgebyr: Det faste reparationsgebyr er en engangsbetaling, der foretages af lovpligtige sygesikringsselskaber for den 6-årige service. For basishøreapparater (uden ekstra betaling fra dig) dækkes alle reparationsomkostninger i denne periode. Det faste reparationsgebyr dækker ikke høreapparater af højere kvalitet, der blev købt med en ekstra betaling. Eventuelle ekstra reparationsomkostninger, der opstår som følge af høreapparater af højere kvalitet, vil blive faktureret. Det betyder, at du får den bedste service og kan stole på dine høreapparater!

Omkostningsdækning for høreapparater af højere kvalitet: For høreapparater af højere kvalitet, der er omfattet af egenbetaling, dækker sundhedsforsikringsselskabet et fast beløb af reparationsomkostningerne gennem det faste reparationsgebyr. Yderligere omkostninger, især reparationsomkostninger på grund af bedre udstyr eller udskiftning af forbrugsvarer, skal bæres af den forsikrede selv.

Service og anbefalinger ved nyindkøb: Sundhedsforsikringsselskabernes faste servicegebyr, som ligger mellem 120 og 154,70 euro, dækker også vedligeholdelses- og reparationsarbejde. Når de seks år er gået, anbefales ofte et nyt køb, især hvis reparationsomkostningerne overstiger det nye køb. Regelmæssig vedligeholdelse og pleje samt konsultation med en høreapparatakustiker i tilfælde af reparationer er afgørende for høreapparatets levetid.

Betalingsmuligheder og beskyttelse

Vi tilbyder en række forskellige betalingsmetoder for at gøre det nemmere for dig:

  • PayPal (med køberbeskyttelse)
  • Klarna
  • bankoverførsel
  • Amazon Pay
  • kreditkort

Som en person med lovpligtig sygeforsikring i Tyskland betaler du kun din individuelle egenbetaling. Når du betaler med PayPal, drager du fordel af køberbeskyttelse, som giver dig ekstra sikkerhed. Hvis der opstår uventede problemer, kan du kontakte PayPal direkte og ikke tage nogen risiko.

Sundhedsforsikring

Ja! Som registreret akustiker i biha, forbundsforeningen for høreapparatakustikere, har vi kontrakter med alle tyske lovpligtige sygesikringsselskaber. Du betaler altså kun differencen reduceret med tilskuddet (dit eget bidrag), og vi tager os af behandlingen med dit sygeforsikringsselskab.

Hvis du har en privat forsikring, skal du blot selv indsende regningen og få dit individuelle tilskud tilbage.

Det afhænger bl.a. af, hvilket sygeforsikringsselskab du er forsikret hos. For at få mere at vide om dette er det bedst at kontakte din personlige hørekonsulent direkte eller ringe til os på +4143 5084 642 (Schweiz) eller +43 720 816 056 (Østrig) eller +4930 311 939 65 (Tyskland), hvis du endnu ikke har haft kontakt med os.

Forsendelse og returnering

Vi sender høreapparater inden for Tyskland, Østrig, Schweiz og generelt inden for Europa.

Hvis det gælder forsendelse uden for Europa, er det bedst at ringe til os på +49 30 30 3080 6040 (Tyskland), +43 720 816056 (Østrig), +41 43508 46 42 (Schweiz) eller skrive til os på service@mysecondear.de.

Sendingen er også gratis for dine nye høreapparater. Vi tager os også af tolden. Så for vores kunder fra Schweiz gælder de priser, der er anført på hjemmesiden, også, helt uden skjulte omkostninger.

.

Høreapparater sendes gratis til dig inden for Europa. Høreapparattilbehør og batterier er også fragtfrie, hvis ordreværdien er på mindst 49 € (99 € uden for Tyskland og 149 € i Schweiz). Under en ordreværdi på 49 € gælder forsendelsesomkostninger på 4,90 € (9,90 € uden for Tyskland og 29,90 € uden for EU).

Inden for EU sender vi pakker med vores forsendelsespartner DHL. Så snart vores pakke er blevet overdraget til vores partner, modtager du en forsendelsesbekræftelse fra os pr. e-mail. I e-mailen finder du dit forsendelsesnummer (ID) og et link, hvormed du kan spore din ordre.

Her kan du gå til forsendelsessporing fra DHL >>

.

Ret til tilbagelevering

Ja!

I de normale testfaser modtager du testapparater fra din akustiker. Disse testenheder er derfor ikke de endelige enheder, som du i sidste ende køber. Hos os er det lidt anderledes.

Du modtager den endelige enhed direkte fra os, men du har 30 dages feel-good-garanti. Så hvis du inden for denne tid opdager, at apparatet ikke passer dig, eller hvis du skulle skifte mening, kan du gratis fortryde købet og få pengene tilbage.

Men vi er overbevist om, at du ikke vil fortryde dit køb. Dette fremgår også af vores mange positive kundeanmeldelser. F.eks. på TrustedShops.

Garanti og forsikring

Alle Oticon, Starkey, ReSound og Phonak høreapparater leveres med fem års garanti på enheden og batteriet. Alle andre producenter tilbyder to års garanti.

Tilbehør leveres med et års garanti, og reservedele som f.eks. ørepropper garanteres i seks måneder.

Vores høreapparater er dækket mod materiale- og produktionsfejl fra leveringstidspunktet. Bemærk venligst, at skader forårsaget af forkert håndtering eller reparationer udført af uautoriserede personer ikke er dækket af garantien.

Ja, vi tilbyder også en forsikringsmulighed for dine høreapparater. Vi samarbejder med vores partner Alteos, som er en del af AXA-koncernen. Der kan du tegne en forsikring til dine høreapparater for at beskytte dig mod tab, tyveri og meget mere. For mere information og for at tegne en forsikring, besøg venligst Alteos Hörgeräte Versicherung.

Garantier / forsikring

Alle høreapparater har som standard to års garanti.

Udtagelserne er Phonak (siden 01.01. 2022), Oticon (siden 06.04.2022), Starkey (siden 01.05.2022) og ReSound (siden 01.06.2022). Her har alle enheder fem års garanti på selve enheden og også fem års garanti på det opladelige batteri, der er inkluderet i prisen.

Tilbehør har en fast etårig garanti.

Reservedele (f.eks. eks-høreapparater) har en garanti på seks måneder.

Ja. For et engangsgebyr på 99 € pr. øre kan du tilføje en garantiforlængelse til fire år. Hos nogle producenter er standardgarantien allerede fem år. Du kan få mere at vide om dette ene spørgsmål ovenfor.

De tilbudte høreapparater leveres med en garanti på materialer og forarbejdning fra leveringstidspunktet. Denne garanti dækker fabrikations- og materialefejl i selve høreapparatet, men ikke tilbehør som batterier, slanger, højttalere, ørepropper, voksbeskyttere osv.... Problemer forårsaget af misbrug, forkert håndtering eller reparationer foretaget af uautoriserede personer er ikke dækket af garantien eller kan medføre tab af denne.

.

Reparationer

Hvis der skulle opstå et garantikrav, tager vi os naturligvis gratis af det. Vi sender dig gratis en erstatningsenhed.

2 Du modtager en forsendelseslabel fra os til forsendelse af din enhed, der skal repareres, naturligvis gratis.

3. Vi sørger for håndteringen og reparationen.

4. Vi udskifter enheden.

Selv efter garantien står vi altid til rådighed for reparationer som din akustiker.

Hvis du skal håndtere reparationen gennem en af vores specialforretninger, er trinene som følger:

1. Du bestiller en tid hos os for at få dit høreapparat repareret.

2. Hvis vi ikke kan håndtere reparationen direkte i specialforretningen, stiller vi et lånehøreapparat til rådighed for dig, mens dit høreapparat bliver repareret.

3. Vi tager os af behandlingen og reparationen.

4. Der foretages en ny udskiftning.

.

Når garantiperioden på to eller fire år er udløbet, betaler du følgende priser pr. høreapparat for eventuelle nødvendige reparationer:

Batteriudskiftning = 49,00€

Små reparationer = 59,00€

Store reparationer = 149,00€

Små reparationer vedrører primært optiske defekter. Store reparationer er derimod nødvendige for teknisk komplekse defekter. Et eksempel herpå er en defekt processor

.

Vi ser frem til at byde dig velkommen i en af vores specialbutikker! Du kan nemt lave en aftale via e-mail på hallo@mysecondear.de eller via telefon på 030 31193965.

Kundeservice

Føl dig velkommen til at ringe til os på
+49 (0) 30 30 3080 6040.

Kontakt via e-mail

Du er velkommen til at skrive til os på service@mysecondear.de